Zum Inhalt springen

Organizing Digital Change at the University. The Practitioners’ Field Guide for Implementing Educational Technology

Author: Laufer, M., Kuper, F., Mende, M. A., Schäfer, L. O., Tschache T., & Deacon, B.
Published in: HIIG Impact Publication Series
Year: 2023
Type: Other publications
DOI: 10.5281/zenodo.7687804

The Practitioners’ Field Guide for Implementing Educational Technology offers research-based recommendations and data-derived best practices for organizing digital change at the university. Readers will gain insight on six thematic sections: leading with educational technology, creating a common vision, building a strong foundation, maintaining connections, unpacking resistance, and fostering motivation. Each section includes an overview text with the main research takeaways as well as exercises – discussion guides, steps, and case study examples.

Visit publication
Download Publication

Field Guide for Implementing Educational Technology-Impact-Publication

Connected HIIG researchers

Melissa Laufer, Dr. (in Elternzeit)

Forschungsprogrammleiterin: Wissen & Gesellschaft

Freia Kuper

Assoziierte Forscherin: Wissen & Gesellschaft

Maricia Aline Mende

Ehem. studentische Mitarbeiterin: Wissen und Gesellschaft

Bronwen Deacon

Wissenschaftliche Mitarbeiterin und Projektleiterin: Wissen & Gesellschaft

Aktuelle HIIG-Aktivitäten entdecken

Forschungsthemen im Fokus

Das HIIG beschäftigt sich mit spannenden Themen. Erfahren Sie mehr über unsere interdisziplinäre Pionierarbeit im öffentlichen Diskurs.