Zum Inhalt springen

Teaching Impact is Key to Make Science Socially Relevant

Author: Fecher, B., Sokolovska, N., & Hebing, M.
Published in: Generation R
Year: 2019
Type: Other publications
DOI: 10.25815/qx24-8m92

Funders and policy makers increasingly demand that science has societal impact. This becomes apparent in national debates or supranational initiatives like the European Commission’s strategy “Open innovation, open science, open to the world“. The call for societal relevance of research is motivated by an increased need for scientific expertise in the light of global and multidisciplinary challenges such as climate change, migration, or digitisation, and partly of course as a return-of-investment expectation. Societal impact is en vogue.

Visit publication

Publication

Connected HIIG researchers

Nataliia Sokolovska

Forschungsprogrammleiterin: Wissen & Gesellschaft

Marcel Hebing, Prof. Dr.

Assoziierter Forscher: Wissen & Gesellschaft

Benedikt Fecher, Dr.

Assoziierter Forscher & Ehem. Forschungsprogrammleiter: Wissen & Gesellschaft

Aktuelle HIIG-Aktivitäten entdecken

Forschungsthemen im Fokus

Das HIIG beschäftigt sich mit spannenden Themen. Erfahren Sie mehr über unsere interdisziplinäre Pionierarbeit im öffentlichen Diskurs.